Ciasto Waniliowe.

By 9/08/2015


Składniki na ciasto:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 margaryny
  • Aromat waniliowy 9 ml
Masa budyniowa:
  • 2 budynie waniliowe
  • 650 ml mleka 1,5 %
Margarynę rozpuszczamy i odstawiamy do wystygnięcia.
Jajka mieszamy z cukrem na puszystą masę (miksowałam), wlewamy aromat waniliowy, dodajemy mąkę i proszek do pieczenia - miksujemy. Do masy wlewamy margarynę i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką. Wylewamy do tortownicy (ja mam o średnicy 24 cm). Pieczemy przez 45 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Po wyciągnięciu ciasto odstawiamy do ostygnięcia, po czym przekrawamy je na dwie, w miarę równe części. Masę budyniową robimy według przepisu na opakowaniach, używając do tego tylko 650 ml mleka(ja robiłam bez cukru, ponieważ samo ciasto jest słodkie), odstawiamy do ostygnięcia. Po ostygnięciu wykładamy na dolną część biszkoptu, równo rozprowadzając - przykrywamy drugą częścią ciasta i posypujemy cukrem pudrem. Odstawiamy do lodówki na godzinkę i można podawać.


Smacznego :)

You Might Also Like

1 komentarze

Zachęcam do komentowania i zostawienia po sobie śladu :)

Komentarze anonimowe nie będą udostępniane - Ja nie dodaję postów anonimowo i chciałabym też wiedzieć z kim rozmawiam.

Pozdrawiam :)